خورشید هشتم
مشهد توریسم
ارسال توسط مجتبی پژوهان

 

این بوستان طبیعی با وسعت تقریبی 186 هکتار در بزرگراه شهید کلانتری در حاشیه میدان غدیر واقع گردیده و با وجود گونه‌های گیاهی جنگلی و اشجار متنوع جاذبه مطلوبی را برای گردشگران ایجاد نموده است. پارک جنگلی دارای تیپ‌های درختی پهن برگ، مخلوط و سوزنی برگ بوده و اقاقیا و زبان گنجشک بیشترین نوع در سطح این محدوده می‌باشد. افزون بر این اشجار متنوعی از قبیل افرا، نارون چتری، سرو خمره‌ای، سرو نقره‌ای، ارغوان، کاتالپا، سپیدار و سیب در این پارک دیده می‌شوند که تعداد آن‌ها نسبت به دیگر درختان کمتر است. این مکان در سال 1377ش با ایجاد یکصد هکتار جنگل دست کاشت از منابع طبیعی و ایجاد امکانات رفاهی – تفریحی به یکی از بزرگترین پارک‌های جنگلی تبدیل شده است. بخشی از این محیط اختصاص به کمپ طرق دارد که از سوی شهرداری مشهد امکاناتی نظیر سکوی برپايی چادر مسافرتی، فروشگاه، سرویس بهداشتی، روشنایی معابر و‌ زمین بازی کودکان در آن ایجاد گردیده است.




تاریخ: پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:پارک,پارک جنگلی طرق ,پارک جنگلی طرق مشهد,
ارسال توسط مجتبی پژوهان

 

پارک جنگلی وکیل آباد نزدیکترین ییلاق عمومی مشهد است که در فاصله 8 کیلومتری شمالغرب مشهد قرار گرفته و بلوار عریض و بسیار زیبای وکیل آباد - میدان آزادی را به روستا و پارک جنگلی وکیل آباد متصل می نماید. مساحت وکیل آباد بیش از 70 هکتار و دارای رودخانه فصلی است.

آدرس :8 کیلومتری شمال غربی مشهد- انتهای بلوار وکیل آباد




تاریخ: پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:پارک جنگلی وکیل آباد,وکیل آباد,پارک ,مشهد,
ارسال توسط مجتبی پژوهان


این پارک درشمال مشهد واقع شده و از جنوب به بلوار صد متری قائم و از شمال به شهرک امام هادی و از شرق به بلوار توس و از غرب به باغ آستان قدس رضوی محدود است . پردیس قائم دارای ۱۶۳۹۲۶ متر مربع مساحت می باشد به انواع گونه های گیاهی از قبیل اقاقیای معمولی و چتری ، عرعر، راش، افرا، صنوبر ، چنار و انواع سرو، کاتالیپا ، زیتون، تلخ ، کاج ، یوکا ، ترون ، پیراکانتا ، رزهای معمولی و هفت رنگ ، گل ناز و دیگر گل ها مزین شده است.
از آب جمع شده در برکه ذخیره آب پارک که توسط چاه موتور با چهار اینچ آبدهی تأمین می شود. برای آبیاری فضای سبز و نیز آب نماهای ایجاد شده در پارک استفاده می شود. این پارک با امکانات مختلف از قبیل اتاق های نگهبانی و اداری و تأسیسات بهداشتی و سکوهای آبخوری و فضای سبز و گلکاری های زینت یافته و معابر جدول کشی شده ، مکانی مناسب برای استفاده شهروندان می باشد. با توجه به وسعت و موقعیت و طرح های دردست اجرای سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ، این پارک درآینده به عنوان یکی از مهمترین پارک های شهر مشهد مورد استفاده بیشتر زائران و ساکنان مشهد قرار خواهد گرفت.از دیگر امکانات این پارک ساختمان موزه ایرانی ، اتاق بازی های کامپیوتری و چهار آلاچیق ، سه بوفه و آبنهای آبشار مانند و موزیکال و خطی است.




تاریخ: پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:پارک,پارک پردیس,پارک پردیس قایم مشهد,
ارسال توسط مجتبی پژوهان

 

این پارک در دامنه تپه های شمال و غرب باغ وکیل آباد واقع شده و در حدود 18 هکتار وسعت دارد . این پارک کوهستانی دارای امکانات تفریحی ، شهربازی ، اورژانس ، بانک ، فوریت های پلیسی ، غرفه های فروش مواد خوراکی و پارکینگ می باشد.




ارسال توسط مجتبی پژوهان

 

پارک ملت پارکی است در غرب شهر مشهد و حاشیه بلوار وکیل آباد است. مساحت این پارک ۷۲۰ هزارمترمربع است. پارک ملت بزرگترین پارک مشهد و یکی از زیباترین پارکهای ایران به شمار می‌رود. این پارک دارای  فضای سبز بزرگی ،امکانات بهداشتی ، مسجد، شهربازی، میادین ورزشی، مجتمع فرهنگی-هنری امام رضا ، کتابخانه و استخر شنا می باشد.

بزرگترین چرخ فلک خاورمیانه در (پارک ملت ) شهر مشهد در سال 1384 به بهره برداری رسید  این چرخ فلک با 250 تن ‏وزن قادر خواهد بود در یک دور کامل 448 نفر را به ارتفاع 80 متر بالا ببرد و سرنشینان این چرخ فلک قادر خواهند بود تمام ‏نقاط مشهد را ببینند . این چرخ فلک را بخش خصوصی و طی دو سال نصب و راه اندازی کرده است . گفتنی است چرخ فلک ‏پارک ملت مشهد پس از شهرهای لندن و توکیو سومین چرخ فلک بزرگ دنیا محسوب می شود .

 




تاریخ: دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط مجتبی پژوهان

 

مشهد دارای پارک ها و بوستان های زیادی است ، در زیر اسامی بسیاری از آنها رو گذاشته ام . که من درمورد نمونه هایی از بهترین پارکها جداگانه توضیح داده ام(به همین منظور روی اسامی زیر که لینک هستند،کلیک کنید)

 ملت : ابتدای بلوار وکیل آباد
کوهسنگی : انتهای خیابان کوه سنگی 

پردیس قایم : میدان شهید فهمیده ابتدای جاده قدیم قوچان 

پارک جنگلی وکیل آباد : انتهای بلوار وکیل آباد
جنگلی طرق : حد فاصل شهرک سیدی و ابوذر

کوهستان پارک شادی

باغ ملی : خیابان امام خمینی جنب بازار جنت

باباقدرت : بعد از میدان قدیر
وحدت : بلوار وحدت

بسیج : حاشیه صد متری روبه روی گلشهر
بهشت : انتهای خیابان شهید مفتح- میدان گلشور
رجاء ( شهید چمران) : شهرک شهید رجایی - بلوار حر - بعد از مخابرات
شاهد : تقاطع بلوار شاهد و امامیه
امت : انتهای سی متری طلاب
میرزا کوچک خان : خیابان دانش شرقی
لاله : بلوار آّ ب و برق - میدان هفت تیر 
صدا و سیما : بلوار شهید کلانتری مقابل استخر راد
رسالت : بلوار شهید فرامرز عباسی خیابان رسالت
شهید فهمیده : بین پنجراه و میدان هفده شهریور
مصلی : بلوار مصلی جنب سرای امین
کارمندان : بلوار شهید رستمی کارمندان دوم شهید رستمی 12
فجر : حاشیه صد متری بعد از چهار راه میدان بار نوغان
رضوان : سه راه کاشانی
گلها : بلوار دانشجو - دانشجوی 9 و 5 




تاریخ: دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:پارک , پارکهای مشهد, مشهد,
ارسال توسط مجتبی پژوهان

 

دریاچه بزنگان ، تنها دریاچه در استان خراسان رضوی است و در ۱۳۰ کیلومتری مشهد و ۸۰ کیلومتری شهرستان سرخس و در جنوب رشته‌کوه‌هایهزارمسجد قرار دارد. وسعت این دریاچه حدود ۸۰ هکتاراست و عمیق‌ترین نقطه آن ۱۲ متر می‌باشد.

دریاچه بزنگان مهم ترین دریاچه استان خراسان رضوی به شمار می آید که آب آن از بارندگی های سالانه و چشمه های کوچک تامین می شود. دریاچه بزنگان که در مسیر جاده مشهد – سرخس قرار گرفته، مرکز پرورش ماهی قزل آلا بوده و در صورت برنامه ریزی صحیح از ویژگی های لازم برای جلب گردشگران برخوردار است.دریاچه بزنگان  در فصول مختلف سال، محل تجمع پرندگان مهاجر و محل پرورش ماهی قزل‌آلا (رنگین کمان) است

دریاچه بزنگان تنها ابگیر طبیعی می باشد که در استان خراسان وجود دارد .تاکنون ۳۳ گونه فیتو پلانکتون جلبکی در دریاچه بزنگان شناسایی شده است.




تاریخ: شنبه 25 شهريور 1391برچسب:دریاچه,دریاچه بزنگان,بزنگان,بزنگان مشهد,
ارسال توسط مجتبی پژوهان

سد کارده در زمره گردشگاه‌های آبی مشهد، در کیلومتر 20جاده این شهر به کلات بر روی رودخانه‌ای به نام کارده واقع شده است. مسیر دسترسی به این منطقه گردشگاهی از انتهای خیابان خواجه‌ربیع ممکن می‌باشد. این سازه از نوع بتونی دو قوسی متقارن با ارتفاع 67 متر و طول تاج آن 144 متر است که توانايی ذخیره 44 میلیون متر مکعب آب را دارد. رودخانه کارده با جریان دايمی و مناظر بسیار زیبای چشم‌نواز کوهستانی یکی از زیباترین تفرجگاه‌ها به شمار می‌آید. در این مکان تسهیلاتی از جمله محل استراحت موقتی، سکو، فروشگاه و... برای زائرین و مسافران و شهروندان در نظر گرفته شده است.

 




تاریخ: شنبه 25 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط مجتبی پژوهان

 

 آیا تا به حال با اتومبیل به ارتفاعات 3000 متری سفر کرده‌اید؟ به‌نظرم چنین ماجراجویی‌هایی را فقط در برنامه‌های تلویزیونی دیده باشید.اگر لذت و هیجان سفر به کوهستان 3000 متری با اتومبیل و عبور از رودخانه‌های پرآب را نچشیده‌اید، سفر به ارتفاعات هزار مسجد استان خراسان رضوی را به شما پیشنهاد می‌کنم.

جنگلهای ارس

ارس نوعی درخت از گونه برگ‌سوزنی و همیشه‌سبز مثل کاج است که دارای میوه‌های ریز آبی‌رنگ است. چوب آنها بسیار مقاوم و سازگار با آب و هوای نیمه‌مرطوب و خاک اسیدی است.از پوشش گیاهی ارتفاعات هزارمسجد می‌توان به غیر از ارس از گونه‌های مختلف پلاخور، زرشک، نسترن، دغدغک، قره‌قات و شیرفت نام بردبه‌ قول یک محقق خارجی  که گفته است اینجا کوه‌های سوییس در ایران است!جنگل‌های ارس هزار مسجد خراسان رضوی با امکانات رفاهی کامل دارای حدود 120 کیلومتر راه ماشین‌رو و حیات‌وحش متنوع با گونه‌های گیاهی مختلف، مکانی بسیار مناسب برای محققان به‌خصوص جوانان جویای علم در طبیعت در زمینه‌های زمین‌شناسی، گیاه‌شناسی و امثال اینهاست.

برای رفتن به این جنگلها باید از روستای لایین نو رد شده و به روستای خاکستر رفته و از آنجا به سمت این جنگلها حرکت کنید و لازم به ذکر است که دارای راهی خاکی و پر پیچ و خمی میباشد ،در طول سفر حیوانات وحشی کوهستان مانند کبک و شاهین هم فراوان به چشم می‌خوردند. البته شنیدیم که گراز و پلنگ هم وجود دارند و دیده شده بود که یک پلنگ کره‌ اسبی را بلعیده است!

 




تاریخ: شنبه 25 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط مجتبی پژوهان
قالب وبلاگ و ابزار

سیستم خبرخوان - RSS Reader